Trygg-Hansa väljer PHD

Mediebyrån PHD får förnyat förtroende från Trygg-Hansa. "PHD är en klockren sparringpartner och jag är glad att vi nu fortsätter vårt tajta samarbete", säger Petter Lindkvist, marketing planning manager på Trygg-Hansa.

I början av året gick Trygg-Hansa ut i en mediebyråpitch där valet föll på PHD, som försäkringsjätten haft som mediebyrå under de senaste tre åren.

– Vi ställer höga krav på oss själva att ständigt utveckla och effektivisera vårt sätt att arbeta för att uppnå affärs- och varumärkesmål och det är därför oerhört viktigt att vår partner både utmanar och utvecklar oss. PHD är en klockren sparringpartner och jag är glad att vi nu fortsätter vårt tajta samarbete, säger Petter Lindkvist, Marketing Planning Manager på Trygg-Hansa, i ett pressmeddelande.

När man nu förnyar uppdraget vill Trygg-Hansa växla upp sitt sätt att arbeta med data för att driva den digitala försäljningen.

– Vi kräver mer av Googles marknadsföringserbjudande än vad många andra företag gör. Tillsammans med PHD vill vi se bortom det grundläggande och utforska andra verktyg för både analys och optimering. Att fortsätta samarbetet med PHD blev därför ett naturligt val då de både uppfyller våra höga krav på kompetensnivå och samtidigt är duktiga på att hjälpa oss utmana status quo, Tobias Oskarsson, digital acquisition manager, i ett pressmeddelande.

Adam Fors, vd på PHD:

– Vi är väldigt glada att vi fått förtroende att fortsätta samarbetet med Trygg-Hansa. De har ett väldigt kunnigt team, vi älskar att utmana dem och hjälpa dem att utvecklas – det är därför vi skapar fenomenala saker tillsammans. Trygg-Hansa ligger i framkant inom digital marknadsföring och är ett av de svenska företag som är mest kunniga i sitt arbete med Googles plattformar.

Hanna Frick

Reporter

Publicerad 2018-10-03 11.32Uppdaterad 2018-10-03 11.32

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: