Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag26.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Trygg-Hansa väljer BBDO – och DDB

Publicerad: 28 April 2010, 07:46
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:52

Trygg-Hansas jättepitch är avgjord.


Trygg Hansa/Codan bekräftar nu att pitchen, som pågått sedan i höstas, är avslutad.

Beslutet torde innebära ett stort bakslag för DDB, tidigare försäkringsjättens huvudbyrå.

Guldäggsdominanten får nu nöja sig med uppdraget för digital marknadsföring och responsmarknadsföring, via Tribal DDB/RAPP.

Istället tar Ehrenstråhle BBDO över det kreativa huvudansvaret.

– Vi kompletterar med BBDO. Efter pitchen har vi kommit fram till det här beslutet, men jag går inte in på exakt vad som avgjorde, säger marknadsdirektören Klas Rosengren.

Hur kommer detta att märkas i er kommunikation?

– Det är för tidigt att svara på. Det kanske inte blir en akut skillnad bara för att vi kompletterar med en ny byrå.

När ser vi resultatet av det nya samarbetet?

– Det får vi återkomma till.

Är det fler upphandlingar på gång?

– Inga som vi går ut med offentligt. Vi upphandlar inte genom media.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.