Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag27.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Triss byter Grand mot F&B

Publicerad: 20 Augusti 2009, 08:28
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:16

Svenska Spel ser över reklam och strategi för varumärket Triss. Då går uppdraget till Forsman & Bodenfors.


Svenska Spel inledde i våras en upphandling om en ny reklambyrå för sitt varumärke Triss. Valet föll på Forsman & Bodenfors och därmed tappar Grand en storkund.

I F&B:s uppdrag ingår att se över Triss strategi och reklam.

– Vi vill ta Triss in i framtiden. Triss är ett starkt varumärke och en framgångssaga men vi behöver framöver vidareutveckla varumärket, produkter och kommunikation och ytterligare öka spänningen och underhållningen i att skrapa Trisslotter, säger Jonas Devallius, produktansvarig för Triss.

Hur har relationen med Grand fungerat?

– Det har fungerat väl och Grand har gjort ett bra jobb. Anledningen till pitchen är att vi ser en utmaning i att ta Triss vidare.

Samarbetet inleds omgående och Forsman & Bodenfors ska ta fram Triss kommande julkampanj. Resultatet av strategiarbetet syns dock först nästa år.

Hur stor blir din marknadsföringsbudget nästa år?

– Vi är mitt uppe i budgetprocessen men det vi ser i dag är att vi ligger på samma nivåer som i år.

Arbetsgrupper:

Triss

Jonas Devallius, produktansvarig Triss

Peter Jannerö, marknadschef Lotter

Lars-Gunnar Gränefjord, projektledare Butik

Charlotte Burlin, chef Lotter Internet

Nicole Melleroth, projektledare Lotter Internet

F&B

Andreas Engstrand, projektledare

Patrik Danroth, produktionsledare

Tobias Nordström, planner

Oscar Askelöf & Martin Ringqvist, copywriters

Kim Cramer & Johan Eghammer, art directors

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.