Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråer

Trigger Stockholms första uppdrag

Publicerad: 14 Oktober 2016, 14:02
Uppdaterad: 14 Oktober 2016, 14:02

Nyetablerade Trigger Stockholm ska hjälpa sportklädesmärket Kari Traa att visa vad varumärket står för.


Ämnen i artikeln:

pr-byråer

Den norska pr-byrån Trigger öppnade i september upp kontor även i Stockholm. Nu har byrån inlett ett samarbete med sin första kund – norska sportklädesmärket Kari Traa.

Varumärket har funnits på den svenska marknaden i flera år men nu vill man visa vad varumärket står för och ger ansvaret för positioneringen av varumärket till Trigger Stockholm.

– Vi är ett varumärke för tjejer som vågar sticka ut ur mängden, och därför slåss vi ständigt för att bekämpa de krafter och strukturer som hämmar deras utveckling. När vi nu satsar i Sverige vill vi engagera målgruppen i ett viktigt projekt som kan utveckla samhället i rätt riktning. Vi kommer jobba hårt för att göra oss förtjänta av det förtroende som vi redan fått från många tjejer i Sverige, säger Sissel Himle, marknadschef på Kari Traa.

Trigger Oslo och Kari Traa har tidigare samarbetat och tagit fram projektet "Trollfighter" med syfte att hjälpa norska tjejer att bekämpa sina nättroll.

– Kari Traa är ett modigt varumärke som vågar ta ställning för sin målgrupp i angelägna frågor, vilket är en viktig utgångspunkt för oss på Trigger. De förstår även vikten av att utveckla och positionera sitt varumärke för framtiden och vi är stolta över att få hjälpa dem att förverkliga sina ambitioner, säger Dora Streiffert, vd på Trigger Stockholm.

Även norska delen av Trigger kommer hjälpa till med Kari Traas varumärkespositionering i Sverige.

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

pr-byråer

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev