Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Byråer

Tretton svenska nomineringar i LIA

I årets London International Awards har de svenska byråerna 13 nomineringar. Flest nomineringar har Åkestam Holst.

Elin Hanspers

elin.hanspers@dagensmedia.se


Publicerad: 08 Oktober 2012, 08:56
Uppdaterad: 06 December 2015, 14:09

Ämnen i artikeln:

DDB StockholmNorth KingdomVolontaireÅkestam HolstCP BLIAForsman Bodenfors

Åkestam Holst har tre nomineringar i år, två för sitt arbete med Pepsi och en för sitt arbete med Pause.

De övriga nomineringarna är tämligen jämt fördelade mellan byråerna. Bland annat har Volontaire två nomineringar för sin kampanj "Curators of Sweden", som senast tog guld i Euro Effies.

Här är alla svenska nomineringar:

Digital

Åkestam Holst/Pause Home Entertainment/The Heist (Weird Wonderful Website)

Åkestam Holst/Society 46/Pepsi/The Sound of Football (Weird Wonderful Work)

CP+B/Ubisoft Just Dance 3/Autodance (Games)

CP+B/Ubisoft Just Dance 3/Autodance (Mobile Apps)

Forsman & Bodenfors/Tram Sightseeing App (Mobile Apps)

Forsman & Bodenfors/Tram Sightseeing App (Apps/Products)

North Kingdom/Only Jeans/The Liberation (Apparel)

North Kingdom/Only Jeans/The Liberation (Visual Design)

Volontaire/@sweden/Curators of Sweden (Use of Social Media)

The New

Åkestam Holst/Society 46/Pepsi/The Sound of Football (The New)

Volontaire/@sweden/Curators of Sweden (The New)

Integrated Campaign

DDB Stockholm/Volkswagen Sweden/The Winter Adjusted Bear (Integrated Campaign)

TV/Cinema/Online film

The Chimney Pot Sverige/SCA-Libero/Climbing (Visual Effects)

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.