Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Tre lejon till Ingo och Lidl

Publicerad: 22 juni 2015, 18:00
Uppdaterad: 6 december 2015, 11:57

Ingo vinner guld, silver och brons i Direct.


Ämnen i artikeln:

Cannes Lions

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om Vimeo är blockerad under “Visa våra partners”.

Ingo hade fyra nomineringar i Direct. Det resulterar nu i tre lejon – samtliga för ”Bosses mjölk” för Lidl.

I kampanjen döptes Lidls mjölk om efter privatpersonen Bosse Elfgren, som efter att ha klagat på kedjans mjölk på Facebook fick stå i centrum för kampanjen. Dessutom rullade en reklamfilm, som var direkt riktad till Bosse Elfgren.

Syftet var att berätta att Lidls mjölk är svensk eftersom många tror att den kommer från Tyskland.

Kolla in samtliga vinnare i dokumentet här uppe till höger.

LÄS ÄVEN

Två svenska lejon i Mobile

Två brons i Promo & Activation

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Cannes Lions

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev