Gå direkt till textinnehållet

Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Prenumerera


Få hela storyn –

Starta din prenumeration.

Upptäck våra fördjupande analyser inom medier och marknadsföring

Prenumerera

Byråer

Tre lejon i Creative Effectiveness

CANNES LIONS 2017. Full pott för Sverige.


Publicerad 2017-06-23 19:46

Ämnen i artikeln:

Cannes Lions

Dela artikeln:

Tre nomineringar ger tre lejon till de svenska byråerna i Creative Effectiveness. Syftet med kategorin är att belöna långsiktiga resultat. Därför får enbart kampanjer som varit på shortlist eller vunnit de senaste tre åren skickas in.

Förra årets svenska Grand Prix belönas därför en än gång.

Ingo vinner både guld och silver för ”The Swedish Number”, medan Forsman & Bodenfors får gå hem med ett brons för ”Marriage Market Takeover för SK-II.

Grand Prix i kategorin går till Leo Burnett Chicago och ”Van Gogh’s Bedrooms: Let Yourself In” för Art Institute of Chicago.

Totalt delas 21 lejon ut i Creative Effectiveness.

De svenska byråerna hade även nomineringar i Film Craft och Digital Craft, men där blir det inga lejon.

Alla svenska vinnare i Creative Effectiveness

GULD

“The Swedish Number”/ Svenska Turistföreningen/ Ingo (Digital Services/Bazooka/Grey New York/Cohn & Wolfe)

SILVER

“The Swedish Number”/ Svenska Turistföreningen/ Ingo (Digital Services/Bazooka/Grey New York/Cohn & Wolfe)

BRONS

“Marriage Market Takeover”/ SK-II/ Forsman & Bodenfors (Tool(Cut+Run/Be On)

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.