Tre Kronor växer

Tre Kronor har anställt sju nya medarbetare under hösten - och vid årsskiftet ansluter ytterligare tre till byrån.

Medie- och reklambyrån Tre Kronor har växt rejält i år. Antalet anställda har gått från 19 till 36 stycken och efter årsskiftet kommer byrån att ha knappt 40 medarbetare.

Då börjar Susanne Modig som projektledare och Madeleine Holm lämnar jobbet som kundansvarig på Mindshare för att bli projektledare och kundansvarig på Tre Kronor. Mei-Ling Liem ansluter också inom ekonomi och administration.

För ett par veckor sedan började Ämeli Hansson som ansvarig Art Director. Hon har en bakgrund som ad på Superhereos i Amsterdam och på Dallas.

– I början av året vann vi Unibet och Tre som självklart är två väldigt stora uppdrag och sen har det fortsatt. Totalt har vi fått in ett tiotal nya kunder och vuxit på befintliga inom sök och reklam. Under hösten har vi nog haft någon ny nästan varje vecka. Det är kul att vi trots att det är tuffa tider har kunnat skapa många nya arbetstillfällen, säger Niclas Fröberg, vd för Tre Kronor.

Tre Kronor ägs av börsnoterade United Communications Partner, som omsatte 126 miljoner kronor förra året.

– Jag kan inte uttala mig finansiellt eftersom vi har ett noterat ägarbolag, säger Niclas Fröberg.

Tre Kronors omsättning gick från 127 milljoner kronor till 141 miljoner kronor mellan 2009 och 2010. I år startade Tre Kronor även nya bolaget CCCP för att kunna ta hand om konkurrerande kunder.

Övriga anställda under hösten

David Grävare har börjat som tv-planerare, José Ortega som analytiker och Emma Damberg har anställts som digital planerare.

Journalisterna Anders Wallin och Stefan Persson har börjat som redaktörer. Inger Berner och Marie Roos är nya inom ekonomi.

Synnöve Almer

Publicerad 2011-12-08 09.09Uppdaterad 2015-12-06 14.47

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: