Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag25.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Tre inbound marketing-byråer går samman

Publicerad: 21 Mars 2018, 13:44
Uppdaterad: 21 Mars 2018, 13:55

I det nybildade bolaget ingår 43 anställda, och företaget kombinerar ungefär 60 års erfarenhet av att arbeta med inbound marketing & sales som metodik.

Avidly är namnet på den nordiska byrå som bildas efter sammanslagningen av inbound marketing-byråerna Doidea, Katalysator och Inbound Norway.


Stockholmsbaserade inbound marketing-byrån Doidea går samman med Katalysator i Danmark och Inbound Norway i Norge under namnet Avidly.

– Vi kan nu serva våra kunder på hela den nordiska marknaden och leverera fler kampanjer och tjänster. Med en pan-nordisk byrå blir vårt kunderbjudande mycket starkare - och det med fortsatt 100 procent fokus på inbound, säger Jonaz Kumlander, Doideas grundare, och nu landschef Sverige, i ett pressmeddelande.

LÄS MER: "Hur jobbar man med inbound marketing?"

Enligt honom är sammanslagningen meningsfullt för alla Doideas kunder, som nu kan få hjälp ännu snabbare och bättre:

– Som en del av en större byrå ser vi möjligheter att leverera snabbare och smidigare till våra kunder, mycket på grund av tillgång till fler resurser och mer kompetens.

Just resurstillgången ser man som en av Avidlys konkurrensfördelar, särskilt för kunder som vill expandera över landets gränser. Det eftersom samma marknadsföringskampanj nu kan genomföras i flera länder.

I det nybildade bolaget ingår 43 anställda, och företaget kombinerar ungefär 60 års erfarenhet av att arbeta med inbound marketing & sales som metodik. Verksamheten kommer ledas av Ingunn Bjøru, som hittills varit vd för Inbound Norway.

Avidlys lokala kontor finns i Oslo, Aalborg, Århus och Stockholm.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.