Tre byråer går samman – bildar Mediamind

Forefront, Better Search och Konvertex blir en och samma byrå.

Tre byråer blir en. Mediebyråerna Forefront, Better Search och Konvertex bildar fullservice-byrån Mediamind.

– På senare tid har vi upplevt att marknaden ställer allt högre krav på en helhetsleverantör inom digital kommunikation. Kunderna söker en snabbfotad partner som kan leverera hela kedjan från strategi och koncept till digital produktion och kampanjhantering. Genom fusionen skapar vi gynsamma synergier och kan möta marknaden med ännu vassare digitala marknadslösningar, säger Marcus Jildecrona, tidigare koncernchef på Forefront Media Group, till Dagens Media.

Marcus Jildecrona är en av Forefronts grundare samt tidigare vd. Fusionen innebär att han nu lämnar över vd-rollen på Mediamind till byråns försäljningschef Jakob Ekdahl.

– Jakob är som klippt och skuren för uppdraget och jag har ett stort förtroende till hans förmåga att driva byrån framåt, säger Marcus Jildecrona.

Vad händer med dig nu?

– Jag kommer framförallt fokusera på styrelse- och ekonomifrågor och lägga mer tid på familjen, säger han och fortsätter:

– Vi har ju tidigare jobbat i en koncern med våra bolag och förändringarna innebär nu att vi blir ett och samma bolag vilket effektiviserar våra processer både internt och ut till våra kunder vilket känns väldigt skönt.

Innebär det några förändringar för ert kunderbjudande?

– Vi kommer öka bredden på våra tjänster och kompletterar även med utbildningar och seminarier inom digital kommunikation och marknadsföring. Vi rullar nu ut ett helt batteri av föreläsningar runt om i landet vilket är otroligt spännande!

Mediamind drar igång i dag, och har redan nu en bas på omkring 500 kunder inom digital kommunikation och marknadsföring med webbutveckling, sök och socialt som huvudsakliga affärsområden.

Publicerad 2017-12-04 13.32Uppdaterad 2017-12-04 13.32