Tre brons för de svenska byråerna i Film

2018-06-24 10:12  
Den välkända Ikea-kassen fick se sig kopierad av självaste Balenciaga.

CANNES LIONS 2018. Forsman & Bodenfors och Acne kammar hem tre lejon totalt.

Under kvällens allra sista prisutdelning kammade Sverige hem tre lejon i kategorin Film.

Forsamn & Bodenfors prisades med ytterligare ett bronslejon för "Moments" för Volvo Cars, tidigare har de ett brons i kategorin Film Craft.

Byrån prisades även med bronslejon för "Boxes" för Uber Apacx.

Reklambyrån Acne tog hem sitt allra första lejon, ett bronslejon, för den uppmärksammade kampanjen "Ikea – the blue bag".

Vinsterna innebär att Sverige totalt går hem med rekordfå lejon – 12 stycken.

Hanna Frick

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

Åsikter & debatt