Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråer

Tre brons för de svenska byråerna i Film

Publicerad: 24 Juni 2018, 08:12
Uppdaterad: 24 Juni 2018, 08:12

Den välkända Ikea-kassen fick se sig kopierad av självaste Balenciaga.

CANNES LIONS 2018. Forsman & Bodenfors och Acne kammar hem tre lejon totalt.


Ämnen i artikeln:

Forsman BodenforsAcne

Under kvällens allra sista prisutdelning kammade Sverige hem tre lejon i kategorin Film.

Forsamn & Bodenfors prisades med ytterligare ett bronslejon för "Moments" för Volvo Cars, tidigare har de ett brons i kategorin Film Craft.

Byrån prisades även med bronslejon för "Boxes" för Uber Apacx.

Reklambyrån Acne tog hem sitt allra första lejon, ett bronslejon, för den uppmärksammade kampanjen "Ikea – the blue bag".

Vinsterna innebär att Sverige totalt går hem med rekordfå lejon – 12 stycken.

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Forsman BodenforsAcne

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev