Gå direkt till textinnehållet

Tre brons för de svenska byråerna i Film

Den välkända Ikea-kassen fick se sig kopierad av självaste Balenciaga.

CANNES LIONS 2018. Forsman & Bodenfors och Acne kammar hem tre lejon totalt.

Under kvällens allra sista prisutdelning kammade Sverige hem tre lejon i kategorin Film.

Forsamn & Bodenfors prisades med ytterligare ett bronslejon för "Moments" för Volvo Cars, tidigare har de ett brons i kategorin Film Craft.

Byrån prisades även med bronslejon för "Boxes" för Uber Apacx.

Reklambyrån Acne tog hem sitt allra första lejon, ett bronslejon, för den uppmärksammade kampanjen "Ikea – the blue bag".

Vinsterna innebär att Sverige totalt går hem med rekordfå lejon – 12 stycken.

Hanna Frick

Reporter

Publicerad 2018-06-24 08.12Uppdaterad 2018-06-24 08.12

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: