Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Just nu kan du uppleva tekniska problem på dagensmedia.se. Vi jobbar för fullt med att åtgärda dessa!

Byråer

Tre brons för de svenska byråerna i Film

Publicerad: 24 Juni 2018, 08:12
Uppdaterad: 24 Juni 2018, 08:12

Den välkända Ikea-kassen fick se sig kopierad av självaste Balenciaga.

CANNES LIONS 2018. Forsman & Bodenfors och Acne kammar hem tre lejon totalt.


Ämnen i artikeln:

Forsman BodenforsAcne

Under kvällens allra sista prisutdelning kammade Sverige hem tre lejon i kategorin Film.

Forsamn & Bodenfors prisades med ytterligare ett bronslejon för "Moments" för Volvo Cars, tidigare har de ett brons i kategorin Film Craft.

Byrån prisades även med bronslejon för "Boxes" för Uber Apacx.

Reklambyrån Acne tog hem sitt allra första lejon, ett bronslejon, för den uppmärksammade kampanjen "Ikea – the blue bag".

Vinsterna innebär att Sverige totalt går hem med rekordfå lejon – 12 stycken.

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Forsman BodenforsAcne

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev