Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag24.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

"Tråkig natur" i Lowe Brindfors debut för Media Markt

Publicerad: 12 November 2014, 13:05
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:23

Reklambyrån Lowe Brindfors ska locka fram polariserande åsikter om elektronikjätten.


Ämnen i artikeln:

Lowe Brindfors

Tidigare i höstas tog Lowe hem storuppdraget som Media Markts nya reklambyrå. Nu lanseras det överliggande konceptet "En smartare affär" som ska flytta fram Media Markts position i Sverige. Idén är både att lyfta fram företagets erbjudanden och priser, men även att ge mottagaren insikt om elektronikens vikt i vardagen.

– Innan har de pratat mycket om pris och produkt, men inte så mycket om varför en vara är bra eller vad den ska användas till. Vi vill visa att Media Markt älskar sina produkter, säger Nico Hasselström, vice vd och projektledare på Lowe Brindfors, till Dagens Media.

Den första kampanjen i konceptet har temat ”Naturen är tråkig”. Temat går i led med Media Markts kommunikationsstrategi att vara polariserande och skapa diskussioner.

– Det är som med all kommunikation, alla kan inte gilla en men man måste ha någon åsikt. Den högljudda tonen man har haft innan är förvisso också polariserande, men den har saknat hjärta, säger Nico Hasselström.

Det nya konceptet rullas från och med idag ut både i TV, print, online och som direktreklam.

Se några av filmerna här:

Prenumerant? Läs artikeln ElektronikJättarna kapar medieköpen – växlar över till digitala kanaler i Dagens Medias Branschanalys #2 2014.

Du som väljer att prenumerera på Dagens Media får tillgång till tidningens artiklar både på papper och digitalt. Här finns info om hur du som prenumerant läser tidningen digitalt.

Anton Andersson

anton.andersson@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Lowe Brindfors

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.