Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Byråer

Tove Langseth om guldäggen: "Värt allt hårt slit"

DDB Stockholm går hem med två guldägg och sex silverägg. Tove Langseth, vd på DDB Stockholm: "Det känns helt fantastiskt, inte minst för att det är en sådan bredd i vinsterna."

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se


Publicerad: 05 Maj 2017, 07:13
Uppdaterad: 05 Maj 2017, 14:08

Ämnen i artikeln:

DDB Stockholm

Den enkla rosa Delicato-annonsen som rätt och slätt konstaterar att "Hela Sverige bakar inte", vann guld i kategorin Annonsering.

"Ett par matskedar samtidskoll, nån nypa hantverksskicklighet och några rejäla skopor självdistans. Ungefär sådär ser receptet ut för årets vinnare i kategorin annonsering. Ett riktigt smaskigt kommunikativt bakverk med andra ord.", lyder motiveringen.

Kampanjen "Smoooth" för Klarna prisades i kategorin Film. I ett av kampanjklippen glider en fisk smidigt ned för en orange rutschkana för att sedan lika smidigt glida tvärs över golvet. "Smoooth", konstaterar speakerrösten i slutet av klippet. (Se en av filmerna ovan).

Hur känns det att vinna alla dessa ägg?

– Det känns helt fantastiskt, inte minst för att det är en sådan bredd i vinsterna. Det är inte bara ett jobb som har prisats. Sedan är vi fruktansvärt glada för guldägget i Film för Klarna. Det är så mycket jobb som ligger bakom den vinsten och det är roliga köpare också, det gör att det känns extra kul. Vi har verkligen tryckt fram gränserna i det jobbet, säger Tove Langseth, vd på DDB Stockholm, till Dagens Media.

Hur firade ni igår?

– Det var full rulle! Jag var tvungen och smita tidigare på grund av en presentation men det var många sena och glada sms från alla medarbetare på kvällen. Vi ska fira vidare idag på jobbet med!

Vad innebär det för er som byrå att vinna i Guldägget?

– Det påminner en om hur värt det är allt hårt slit och allt engagemang för att göra ett bra jobb. Byrån får en enorm pepp av det.

Ämnen i artikeln:

DDB Stockholm

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.