Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråer

Tove Langseth: "Att vinna en penna är stort"

Publicerad: 8 Maj 2017, 05:00
Uppdaterad: 5 Maj 2017, 14:18

Hallå där Tove Langseth, vd på DDB Stockholm, och en av jurymedlemmarna i prestigefyllda reklamtävlingen The One Show.


Ämnen i artikeln:

The One ShowDDB Stockholm

Hur känns det att sitta i juryn?

– Det är givetvis en fantastisk upplevelse, vilket det brukar vara när man får sitta i jurys för bra tävlingar och diskutera jobb med intelligenta människor. Det ska dock nämnas att det inte alls är lika mycket diskussioner i The One Show utan det är mestadels individuell röstning, även när man är på plats, vilket gör den ganska unik. Men att få sitta och rösta i ett konferensrum på Bermuda är givetvis utöver det vanliga.

Finns det någon favoritkampanj?

– Flera stycken. Jag gillar idén för Canadian Down Syndrome Society. Den går ut på att de låter barn med Downs Syndrom i enkla filmer svara på de vanligaste frågorna, som föräldrar som väntar ett barn med Downs Syndrom googlar. Jag gillar även Ikeas ”Cook this page”. Rätt smart faktiskt: det är ett matrecept tryckt på ett ugnssäkert papper, men det finurliga är att det inte är ett recept i textform utan du följer receptet genom att lägga råvarorna inom de outlineade markeringarna. Sedan knyter du helt enkelt ihop pappret, och sen rätt in i ugnen. Art Institute of Chicago med Van Gogh BnB älskar jag och Swedish Number är givetvis också ett fantastiskt bidrag som gör en stolt att vara svensk - och svensk reklamare!

Hur är nivån på bidragen?

– Av bidragen som gallras fram håller alla hög kvalitet, men i förröstningen är det som alltid ganska brokigt. Man inser dock att The One Show är en hård tävling. Att vinna en penna är stort, säger Tove Langseth.

The One Show är en internationell reklamtävling och gala som hålls i New York 12 maj. Galan föregås av en så kallad "creative week" med workshops, seminarier och föreläsningar.

Alex Hartelius


Ämnen i artikeln:

The One ShowDDB Stockholm

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev