Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Byråer

Tolv vinstchanser för Sverige i Cyber

Svenska byråer har chans att vinna tolv lejon i kategorin Cyber. Forsman & Bodenfors har fyra nomineringar.


Publicerad 2013-06-18 06:18
Uppdaterad 2015-12-06 13:42

Ämnen i artikeln:

Cannes Lions 2013

Dela artikeln:

Forsman & Bodenfors är nominerade två gånger för "Faktum Hotels" för Faktum. Byrån har dessutom chans att vinna med "Launch of the new Volvo FH" för Volvo och "Swedens largest energy experiment" för Eon.

Åkestam Holst, Lowe Brindfors, The Fan Club Malmö, Naked Communication, , North Kingdom Skellefteå, DDB Stockholm och RBK Communication tog sig också in på shortlist i Cyber.

Totalt finns 196 bidrag med på shortlist.

De svenska nomineringarna i Cyber: (bidrag/kund/byrå)

The Parcel Memory/Posten/Åkestam Holst Stockholm

The Train Switch/Swebus/Åkestam Holst Stockholm

Faktum Hotels/Faktum/Forsman & Bodenfors Göteborg (två nomineringar)

Launch of the new Volvo FH/Volvo group Sverige/Forsman & Bodenfors Göteborg

Swedens largest energy experiment/Eon/Forsman & Bodenfors Göteborg

The bullying simulator/Friends/Lowe Brindfors Stockholm

Grolsch photo machines/Grolsch/Naked Communications Stockholm

Natalia Project/Cicil Rights Defenders/RBK Communications Stockholm

Build with Chrome/Google Australia/North Kingdom Skellefteå

Toolpool/Malmö järnhandel/The Fan Club Malmö

Se alla nomineringar i dokumentet här uppe till höger.

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.