Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Tolv svenska lejon hittills

Publicerad: 24 juni 2015, 06:00
Uppdaterad: 6 december 2015, 11:56

UPPDATERAD. Halvvägs in i Cannes Lions är resultatet tolv lejon till Sverige – varav ett Grand Prix.


Ämnen i artikeln:

Cannes Lions

Hittills har priser i 9 av totalt 19 kategorier delats ut. Resultatet för de svenska byråerna är så här långt elva lejon, inklusive ett Grand Prix.

Det var Forsman & Bodenfors som igår belönades med det finaste priset som tävlingen har att erbjuda i kategorin Creative Effectiveness. Kampanjen ”Live Test Series” för Volvo Lastvagnar var även förra årets stora vinnare.

Forsman & Bodenfors har utöver sitt Grand Prix hittills också belönats med tre brons. Därmed är har den Göteborgsbaserade byrån vunnit flest lejon av de svenska byråerna så här långt.

På andra plats hittills hittar vi Ingo som har ett guld, ett silver och två brons. Samtliga för Lidl.

Shout har vunnit ett silver för Liseberg och kampanjen ”Den roliga kön”.

Utöver det har de svenska byråerna tillsammans ytterligare tre brons.

LÄS ÄVEN

Grand Prix till F&B i effekt

F&B vinner brons i PR och Outdoor

Bronslejon till Prime i Media

Tre lejon till Ingo och Lidl

Två svenska lejon i Mobile

Två brons i Promo & Activation

Byråtoppen

Forsman & Bodenfors 1 Grand Prix, 3 brons

Ingo 1 guld, 1 silver, 2 brons

Shout 1 silver

CP+B 1 brons

Prime 1 brons

Åkestam Holst 1 brons (dessutom 1 brons med Los & Co)

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Cannes Lions

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev