Få hela storyn
Starta din prenumeration
Byråer
Publicerad: 24 juni 2015, 06:00
Uppdaterad: 6 december 2015, 11:56
UPPDATERAD. Halvvägs in i Cannes Lions är resultatet tolv lejon till Sverige – varav ett Grand Prix.
Ämnen i artikeln:
Cannes LionsHittills har priser i 9 av totalt 19 kategorier delats ut. Resultatet för de svenska byråerna är så här långt elva lejon, inklusive ett Grand Prix.
Det var Forsman & Bodenfors som igår belönades med det finaste priset som tävlingen har att erbjuda i kategorin Creative Effectiveness. Kampanjen ”Live Test Series” för Volvo Lastvagnar var även förra årets stora vinnare.
Forsman & Bodenfors har utöver sitt Grand Prix hittills också belönats med tre brons. Därmed är har den Göteborgsbaserade byrån vunnit flest lejon av de svenska byråerna så här långt.
På andra plats hittills hittar vi Ingo som har ett guld, ett silver och två brons. Samtliga för Lidl.
Shout har vunnit ett silver för Liseberg och kampanjen ”Den roliga kön”.
Utöver det har de svenska byråerna tillsammans ytterligare tre brons.
LÄS ÄVEN
F&B vinner brons i PR och Outdoor
Två brons i Promo & Activation
Forsman & Bodenfors 1 Grand Prix, 3 brons
Ingo 1 guld, 1 silver, 2 brons
Shout 1 silver
CP+B 1 brons
Prime 1 brons
Åkestam Holst 1 brons (dessutom 1 brons med Los & Co)
Ämnen i artikeln:
Cannes Lions