Tidigare Garbergs-vd öppnar byrån Malmö

2017-12-06 10:50  
Klas Oskarsson och Gustaf Hultberger startar ny byrå.

Klas Oskarsson, tidigare vd på Garbergs Malmö och Gustaf Hultberger, tidigare creative director på Few, står bakom nystartade reklambyrån Malmö.

Malmö reklambyrå öppnade portarna den 1:e december och har från start fem uppdragsgivare, bland annat Subaru, Hövding och Kung Markatta.

Målsättningen är att bestå av cirka 15 medarbetare inom 12 månader, just nu pågår ett omfattande rekryteringsarbete.

Klas Oskarsson, som tidigare var vd på Garbergs Malmö, och Gustaf Hultberger, senast creative director på Few Agency, står bakom byrån.

Malmö kommer att erbjuda rådgivning och produktion av kanalanpassad marknadskommunikation, där varje idé är utformad efter den utvalda kanalens förutsättningar.

– Vi ska skapa reklam som ger resultat i en tid då det är lätt att välja bort reklam. Det gör vi genom att utgå från kanalernas förutsättningar innan vi formar idéerna, inte tvärt om, säger Klas Oskarsson, vd på Malmö Reklambyrå, i ett pressmeddelande.

Reklambyråns namn ska vara en anspelning och hyllning till Malmö stads förmåga att anpassa och förnya sig själv under föränderliga och ofta besvärliga förhållanden. Det menar man även är nödvändiga egenskaper för ett effektivt kommunikationsarbete.

– De skånska kommunikationsuppdragen har ofta högre ambition än vad resurserna tillåter. Det är vår vardag. Vi har hittat ett arbetssätt som svarar upp emot de här utmaningarna. Vi tror att If you can make it here you can make it anywhere, liksom, säger Gustaf Hultberger i pressmeddelandet.

Amanda Törner

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

Åsikter & debatt