Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag17.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Thelma/Louise skapar kampanj för Jackpotjoy

Publicerad: 25 Juni 2015, 10:41
Uppdaterad: 6 December 2015, 11:56

Spelsajten Jackpotjoy låter produktionsbolaget Thelma/Louise ta fram ett nytt reklamkoncept – utan att ta vägen via en reklambyrå.


Ämnen i artikeln:

Thelma Louise

Thelma/Louise anlitas direkt av Jackpotjoy för att ta fram ett kommunikationskoncept och en serie reklamfilmer.

– Vi är mycket glada över valet av Thelma/Louise. Jag är imponerad över hur lyhörda de varit under hela pitchprocessen och minst lika imponerad över den kreativa galenskapen som det här gänget sprudlar av, säger Lars Wahlström, Sverigechef på Jackpotjoy, i ett pressmeddelande.

I den första filmen, som går upp i slutet av juli, introduceras karaktären Bingo – en galen iller med blå keps.

– Jag är övertygad om att vi är på rätt spår och att Bingo kommer ta Sverige med storm med sin knasiga charm.

Arbetsgrupp

Regi: Daniel Moll och Simon Vahlne

Producent: Simon Hernadi

Art Director: Johan Ljungberg

Fotograf: Simon Rudholm

Klippare: Johan Kjellberg

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Thelma Louise

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.