Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråer

"The Swedish number" kan kamma hem fler lejon

Publicerad: 22 Juni 2017, 07:43
Uppdaterad: 22 Juni 2017, 08:17

CANNES LIONS 2017. Ingo har två vinstchanser i kategorin Creative Effectiveness men även Forsman & Bodenfors har chans på lejon.


Ämnen i artikeln:

IngoCannes Lions

Succén var ett faktum när Ingo med "The Swedish number" kammade hem lejon efter lejon under Cannes Lions förra året. Sedan dess har segertåget bara fortsatt – nu har byrån chans att prisas igen för samma kampanj.

Byrån Ingo har två nomineringar för Svenska Turistföreningens "The Swedish number" i underkategorierna Creative regional effectiveness och Creative global effectiveness.

Även Forsman & Bodenfors omtalade kampanj för hudvårdsmärket SK-II kan prisas igen för "Marriage market takeover". I går släpptes även en uppföjare till kampanjen under namnet "The expiry date".

Alla svenska nomineringar i Creative Effectiveness

"The Swedish number" / Svenska Turistföreningen / Ingo

"The marriage market takeover / SK-II / Forsman & Bodenfors

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

IngoCannes Lions

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev