Gå direkt till textinnehållet

Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Prenumerera


Byråer

"The Swedish number" kan kamma hem fler lejon

CANNES LIONS 2017. Ingo har två vinstchanser i kategorin Creative Effectiveness men även Forsman & Bodenfors har chans på lejon.


Publicerad 2017-06-22 07:43

Ämnen i artikeln:

Ingo

Dela artikeln:

Succén var ett faktum när Ingo med "The Swedish number" kammade hem lejon efter lejon under Cannes Lions förra året. Sedan dess har segertåget bara fortsatt – nu har byrån chans att prisas igen för samma kampanj.

Byrån Ingo har två nomineringar för Svenska Turistföreningens "The Swedish number" i underkategorierna Creative regional effectiveness och Creative global effectiveness.

Även Forsman & Bodenfors omtalade kampanj för hudvårdsmärket SK-II kan prisas igen för "Marriage market takeover". I går släpptes även en uppföjare till kampanjen under namnet "The expiry date".

Alla svenska nomineringar i Creative Effectiveness

"The Swedish number" / Svenska Turistföreningen / Ingo

"The marriage market takeover / SK-II / Forsman & Bodenfors

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.