Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag18.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

The Fan Club på rekryteringsoffensiv

Publicerad: 11 Augusti 2011, 07:32
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:03

Reklambyrån The Fan Club har rekryterat tre nya kreatörer. Byrån ökade också vinsten rejält under 2010.


Ämnen i artikeln:

The Fan Club

Gustav Johansson är copyn som representerade Sverige i årets Young Lions. Ida Backman jobbar som copy och kommer senast från Forsman & Bodenfors. Markus Lindsjö är en ad som vunnit flera internationella priser och bland annat arbetat på McCann Malmö.

Tillsammans utgör the byrån The Fan Clubs rekryteringsoffensiv.

– Det här är tre fantastiska rekryteringar som vi är väldigt glada över. Gustav, Ida och Markus kompletterar varandra och byrån på ett bra sätt, säger byråchefen Lotta Sjöblom Werneman i ett pressmeddelande.

The Fan Club är i dag strategisk huvudbyrå åt bl a Sydsvenskan, Skånemejerier, Viktväktarna, Länsförsäkringar Skåne och Druvan.

– Jag gillar The Fan Clubs tänk att värva fans till varumärken, inte minst med tanke på alla sociala medier. Jag tycker exempelvis mycket om The Fan Club‘s jobb för Aluma, säger Ida Backman.

Tidigare under våren rekryterades projektledaren Klas Oskarsson samt Christoffer Engström som ad-assistent.

Lotta Sjöblom Werneman själv blev byråchef i våras.

The Fan Club minskade omsättningen från 17,4 miljoner kronor till 14,1 miljoner kronor mellan 2009 och 2010. Det visar ett färskt bokslut.

Byrån ökade dock vinsten rejält och årets resultat blev 857 400 kronor, att jämföra med 85 700 kronor under 2009.

Dante Thomsen

Ämnen i artikeln:

The Fan Club

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.