Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag21.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

TGI Fridays till Patchwork

Publicerad: 5 Januari 2016, 07:38
Uppdaterad: 5 Januari 2016, 07:42

Patchwork tar över TGI Fridays efter Isobar – ska hajpa restaurangkedjan i sociala medier.


Ämnen i artikeln:

Patchwork

Restaurangkedjan TGI Fridays byter byrå. Det blir Patchwork, en nordisk byrå nischad mot sociala medier, som tar över kontot efter Isobar. Det uppger Patchwork i ett pressmeddelande.

– Med deras kreativa lösningar som knyter samman Fridays kärnvärden har vi hittat vår nya partner för sociala medier, säger TGI Fridays marknadschef Joel Bergman i pressmeddelandet.

Det strategiska ansvaret för TGI Fridays kommer att ligga på Patchwork i Norge. Men team på det svenska kontoret kommer att arbeta med att producera innehåll för den svenska marknaden.

– Vi är otroligt glada för att inleda detta samarbete. TGI Fridays är ett lekfullt brand, och passar utmärkt för produktion av spännande och bra innehåll på sociala medier. Visionen med vårt arbete för är att öka målgruppens engagemang för TGI Fridays genom olika sociala medier, säger Merethe Nyvold Johannessen, vd för Patchwork Norge i pressmeddelandet.

TGI Fridays har i nuläget sju restauranger i Norge och tre i Sverige.

Erik Wisterberg

erik@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Patchwork

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.