Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag31.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Texas Longhorn väljer Wiley

Publicerad: 9 April 2010, 12:48
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:55

Uppstickarbyrån ska stöpa restaurangkedjans produkter i en och samma form.


Texas Longhorn har i dag 25 restauranger runt om i Sverige. Samtidigt säljer kedjan även grillsåser, ketchups och grillkol.

Wiley & Partners, som grundades av Zeke Tastas, Robert Brink och Leo Dahlin för någon månad sedan, har nu fått uppdraget att skapa en mer stringent kommunikation.

– Vi ska få ihop det hela i ett varumärke, just nu är det ganska spretigt. Vi ska göra en ny grafisk identitet och sedan kommunicera ut den för första gången mot en bredare grupp, säger Wiley & Partners vd Robert Brink till Dagenmedia.se.

I planerna, som ännu inte är helt spikade, ingår tv-reklam och nytt butikskoncept. De första resultaten kommer i juni, tippar Robert Brink.

Texas Longhorn har ingen mediebyrå.

– Jag kommer att göra en strategiplan, så får vi vem som köper sedan, säger Robert Brink, som tidigare varit vd på Mindshare.

 Longhorn jobbade tidigare med frilansande kreatörer.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.