Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Byråer

Tempel-grundare in i Adon

Johan Larsson, som grundade reklambyrån Tempel, tar plats i mediebyrån Adons styrelse.

Martin Schori


Publicerad: 30 Augusti 2011, 06:49
Uppdaterad: 06 December 2015, 15:00

Ämnen i artikeln:

Adon

– Mediebyråerna står inför en spännande men också extremt utmanande framtid.  Mediakartan ritas om i allt snabbare takt och kundernas behov blir alltmer komplexa och utmanande. Det finns ett stort utrymme för dom som vågar och vill utveckla nya erbjudande och flytta sin position, säger Johan Larsson i ett pressmeddelande.

Enligt vd:n Tommy Gapinski kommer nyförvärvet att leda till att mediebyrån kan koppla på "nya funktioner" och att man kommer att "bredda sitt erbjudande".

– Johan har en bred erfarenhet från kommunikationsbranschen och kan på så sätt bli ett utmärkt bollplank. säger Tommy Gapinski.

Johan Larsson har förutom Tempel även grundat fairshopping.se, samt konceptbyrån Narrow. 

Adon ägs av Tommy Gapinski och Johanna Alanko. Under det brutna räkenskapsåret 2010/2011 omsatte byrån 248 miljoner kronor, jämfört med 217 miljoner 2009/2010.

Ämnen i artikeln:

Adon

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.