Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag24.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Temaresor väljer Pool

Publicerad: 5 Januari 2016, 11:05
Uppdaterad: 5 Januari 2016, 11:06

Pool blir Temaresors nya reklambyrå.


Ämnen i artikeln:

Pool

Researrangören Temaresor, som ingår i TUI-koncernen, har valt Pool som ny reklambyrå efter en pitch.

– Det är fantastiskt kul. Det är ett klassiskt resevarumärke, som jag minns från tonåren då jag sparade katalogerna, men som har mött hård konkurrens på senare tid. Det är fler som vill satsa i det segmentet så det är en kommunikativ utmaning att återta ledarskapet och komma ut med de fina värderingar och paketeringar Temaresor har, säger Arvid Axland, strateg på Pool, till Dagens Media.

TUI-koncernen valde nyligen Forsman & Bodnefors som ny byrå på nordisk nivå. Temaresor har tidigare jobbat med de byråer som varit knutna till TUI, men inte nu längre.

– Målgruppen är kunskapstörstande och guiderna som är med på turen är en väldigt viktig del av upplevelsen. Nu sätter vi en upplevelseplattform, hur Temaresor ska upplevas i alla möten och kanaler. Sen handlar det om att skapa kommunikation på det, säger Arvid Axland.

Arbetsgrupp

Uppdragsgivare:

Lin Kraft, General Manager TEMA

Kalle Lehman, Marknadansvarig, TEMA

Pom Anhborg – TUI Nordic Media Manager

Arbetsgrupp Pool:

Arvid Axland, strateg

Hanna Steiner, processledare

Therese Andersson, produktionsledare

PJ Lindqvist, Art Director

Jenny Åberg Hüttner, copywriter

Marcus Immonen-Hagley, planner

Emma Sandler, originalare

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Pool

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.