Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag29.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Telenor väljer Starcom

Publicerad: 15 April 2015, 06:47
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:05

Telenor lämnar OMG för Starcom.


Avtalet omfattar både Telenors privat- och företagssegment, samt Bredbandsbolaget.

– Starcom ska hjälpa oss att ta nästa steg i vårt kommunikationsarbete. Det nya medielandskapet skapar möjligheter till ökad effekt av marknadsinsatserna, men det ställer samtidigt så mycket högre krav på att vi agerar rätt på de plattformar som vi uppträder på, inte minst de digitala. Att optimera innehåll och att ha en stor förståelse för hur dessa plattformar samverkar är viktigt framåt. Något som Starcom visat prov på att de behärskar, säger Johanna Andrén, marknadskommunikationschef för privatmarknaden på Telenor Sverige, i ett pressmeddelande.

Jonas Dahlquist, vd på Starcom:

– Vi är naturligtvis väldigt glada och stolta att vinna en sådan här viktig pitch. Hela teamet har arbetat målmedvetet och strukturerat. Vi har verkligen blivit utmanade av Telenor, och känner oss nöjda med det vi presenterat. En kombination av alla mediekanaler men med starkt digitalt fokus och bra idéhöjd i casen. Telenor är kanske det telekomföretag som har störst service- och kundfokus just nu och deras förmåga att kommunicera sitt erbjudande till kunderna är avgörande för att nå framgång. Känns väldigt energifyllt att hjälpa dem med det.

Starcoms Annelie Holm ska vara kundansvarig för Telenor.

Telenor var under förra året Sveriges tionde största annonsör, med en medieinvestering på över 400 miljoner kronor brutto, enligt Sifo Reklammätningar.

Telenor har sedan 2012 jobbat med Omnicom Media Group, då telekomjätten valde att lämna Carat.

Fredrik Svedjetun

Chefredaktör och ansvarig utgivare

fredrik@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.