Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag28.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Telenor väljer Carat

Publicerad: 3 Juli 2009, 08:01
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:18

Carat får nytt förtroende av telefonijätten, kan Dagensmedia.se avslöja. "Vi är glada och stolta", säger Carats vd Amanda Koutra.


Telenor är en av Sveriges större annonsörer. Förra året pumpade man in 311 miljoner bruttokronor i den svenska mediemarknaden. I samband med bolagets många omorganisationer valde man att se över sina byråsamarbeten och en mediebyråpitch inleddes i början av året.

- Vi upplever att vi har fått ändrade behov eftersom vi har omorganiserat och nu är tre varumärken. Vi vill ha en partner som kan hjälpa oss med att samordna medieköpen, berättade dåvarande varumärkeschefen Anne Årneby för Dagensmedia.se.

Nu är upphandlingen klar. Telenor väljer att fortsätta det mångåriga samarbetet med Carat. Uppdraget gäller koncernens samtliga varumärken: Telenor, Bredbandsbolaget och Glocalnet.

– Telekomsektorn är extremt konkurrensutsatt och Telenor befinner sig i ett mycket spännande skede. Vi kommer att jobba med allt från konsumentinsikt och medietaktik till sökordsoptimering för att Telenors varumärken skall bli fortsatt framgångsrika, säger Amanda Koutra.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.