Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråer

Telenor väljer Acne - lämnar Lowe Brindfors

Publicerad: 30 Maj 2016, 14:09
Uppdaterad: 30 Maj 2016, 14:25

Samarbetet med Acne inleds omgående och de första kommunikativa enheterna kommer att synas i marknaden under våren 2017.


Ämnen i artikeln:

TelenorAcne

Efter en omfattande byråupphandling under våren där ett antal byråer deltagit står det idag klart att Acne utsetts till ny lead agency för Telenor Sverige. Uppdraget omfattar Telenor Konsument, Telenor Företag och Bredbandsbolaget.

Det var för snart sex år sedan som Telenor valde att avbryta sitt då femåriga samarbete med Garbergs för att istället gå till MullenLowe Brindfors. Samarbetet omfattade alla Telenors reklamtjänster, så som reklamfilmer, print, webb, retail, utomhus och CRM.

Det nya samarbetet med Acne inleds omgående och de första kommunikativa enheterna kommer att synas i marknaden under våren 2017.

– Acne har visat att de har de kvaliteter vi söker. De har på ett väldigt spännande sätt visat hur vi kan utveckla vår Telenor-familj. Redan i nuläget är familjen en stark tillgång i vår reklam och kommunikation. Nu utvecklar vi den vidare tillsammans med Acne, säger Hanna Riberdahl, marknadskommunikationschef på Telenor i ett pressmeddelande.

På Acne är stämningen god.

– Vi är naturligtvis väldigt glada och stolta över det förtroende vi har fått. Det är på många sätt ett drömuppdrag för Acne då vi kan kombinera våra styrkor inom digitalt, film, strategi, social media och design, säger Victor Press, styrelseordförande Acne koncernen i ett pressmeddelande.

IPG-ägda MullenLowe Brindfors har under flera år tampats med stora förluster. 2011, året då storkunden Saab gick omkull, skrevs resultatet till minus 31,3 miljoner kronor.

Sedan dess har byrån jobbat hårt för att nå lönsamhet.

Dagens Media har sökt Jesper Kling, vd på MullenLowe Brindfors, för en kommentar.

Anton Äng

anton.ang@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

TelenorAcne

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev