Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Telenor i mediebyråpitch

Publicerad: 17 september 2012, 08:35
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:11

Telenor går ut i en mediebyråpitch, kan dagensmedia.se berätta. Detta innebär att Carat kan förlora ännu en viktig kund.

Ämnen i artikeln:

TelenorCarat

EH

Elin Hanspers

elin.hanspers@dagensmedia.se


Carat förlorade nyligen den stora kunden Svenska Spel till Omnicom. Nu riskerar byrån även att förlora Telenor då telekomjätten är ute i en mediebyråpitch.

– Det är en europeisk upphandling. Vi ska ha ett möte i eftermiddag om hur den ska gå till lite snabbt, säger Patrik Söder, varumärkeschef på Telenor, till dagensmedia.se.

Upphandlingen gäller samtliga Telenors varumärken och inkluderar alltså både Bredbandsbolaget och Glocalnet.

– Det är ett ganska tight schema, vi förväntar oss att ha en ny partner vid årsskiftet, säger Patrik Söder.

Ska ni även upphandla ny reklambyrå?

– Nej, det ska vi inte.

Carat, Mindshare och OMD ska enligt dagensmedia.ses källor vara med i pitchen.

Telenor lade förra året 430 miljoner kronor brutto på medieinvesteringar, enligt Sifo reklammätningar. Bolaget har Lowe Brindfors som reklambyrå i Sverige.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev