Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag28.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Tele2 till Åkestam Holst – sparkar ut fåret Frank

Publicerad: 4 Oktober 2016, 09:58
Uppdaterad: 4 Oktober 2016, 11:51

Tele2 väljer Åkestam Holst som ny reklambyrå och byter reklammanér.


Ämnen i artikeln:

Tele2Åkestam Holst

Tele2 har genomfört en reklambyråpitch under hösten med antal inbjudna byråer, efter att samarbetet med King avbröts efter bara sex månader. Bolagets nya byrå blir Åkestam Holst.

– Vi ser mycket fram emot samarbetet med Åkestam Holst, säger kommunikations- och marknadsdirektören Åse Holmberg till Dagens Media, och fortsätter:

– Vi inledde en dialog med Åkestam i början av hösten och märkte ganska snart att vi har en väldigt lika syn när det gäller både värderingar och samarbetsformer.

Hur kommer man se att ni har ny byrå?

– Det arbetet kommer vi att börja nu tillsammans med Åkestam Holst. Men redan i nästa vecka går en ny kampanj upp, som har en lite annan inriktning.

På vilket sätt?

– Den kommer inte att frontas av fåret Frank, men mer i detalj kan jag kommentera längre fram. Vi har påbörjat en bryggningskampanj för att ta en ny position, som ledare och entusiaster för uppkoppling.

Samarbetet mellan Tele2 och Åkestam Holst påbörjas senast den 17 december och omfattar både privat- och företagsmarknaden.

– Så snart Åkestam Holst samarbete med Tre har avslutats kan vi komma igång, säger Åse Holmberg.

Petronella Panérus, vd på Åkestam Holst:

– Vi har haft ett väldigt bra samtal med Tele2 och funnit varandra, både när det gäller reklamsyn och värderingar. Det ska bli oerhört kul att få jobba med Tele2 och fortsätta utveckla ett redan starkt varumärke.

Niclas Rislund

niclas@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Tele2Åkestam Holst

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.