Tele2 satsar på inhouse – har dubblat byråteamet

2018-05-16 08:47  
"Att under de senaste månaderna ha fått välkomna så många nya kollegor med specifika kompetenser, talanger och personligheter som passar just vår verksamhet är en sådan unik fördel för att skräddarsy oss till Tele2", säger byråledaren Cecilia Steenberg Forsberg.

Tele2 satsar stort på sin egen byrå, som växt med dubbla storleken på sex månader.

Inhousetrenden växer sig just nu allt starkare i byråbranschen då allt fler väljer att plocka hem både planering och medieköp. Årets upplaga av Inhousebarometern visar dessutom att inhousebyråerna just nu är på jakt efter kreatörer.

– Inhouse ökar i Sverige såväl som utomlands. Om vi pratade om en ”explosion” av inhouse förra året skulle jag snarare kalla det för en "revolution" idag, sade Håkan Bodman på konsultföretaget Inhouse AB till Dagens Media.

Nu berättar Tele2 att man satsar stort på sin egen byrå, som har växt med dubbla storleken på sex månader och byggts upp som en kreativ hub i huset.

Enligt Tele2 ser man stora fördelar i att ha närhet mellan de kreativa teamen och verksamheten i den nya digitala utvecklingen.

– Att under de senaste månaderna ha fått välkomna så många nya kollegor med specifika kompetenser, talanger och personligheter som passar just vår verksamhet är en sådan unik fördel för att skräddarsy oss till Tele2. Vi får så otroligt mycket positiv feedback på hur vår utveckling bidrar till att stärka marknadsavdelningen men även bolagets affärsverksamhet. I den agila transformationen är vi en nyckelkompetens och några av våra content managers sitter i utvalda squads redan idag. Vi har kommit längre än vad vi satte upp som mål för ett år sedan men har många spännande steg kvar att ta, säger byråledaren Cecilia Steenberg Forsberg i ett pressmeddelande.

Under de senaste månaderna har följande personer anslutit till byrån, som nu består av över 20 personer:

Jennie Arvenäs – Art Director med bakgrund från DDB, B-reel, Absolut Company och Farfar.

Jimmy Hellkvist – Copywriter som närmast kommer från CP+B.

Thowe Wagner Larsson – Content manager och redaktör, närmast från SATS Elixia och Aller Media.

Malin Källén – Head of Production med bakgrund från Spinn senast.

Vicki Galiamoutsa – Produktionsledare med bakgrund från Kit och OMD.

Max Flick – Digital designer som haft egen verksamhet men även jobbat på Loudly och OMD.

Caroline Landberg – Content Manager med bakgrund som web editor på 3 och Boxer.

Anitha Björkman – Content Manager med erfarenhet från e-commerce och som website manager.

Dersim Budak – Produktionsledare (mamma vik) med erfarenhet från PS Communication och Newsec.

Göran Ekström – Formgivare som tidigare jobbat med Åkestam Holst, Hummingbirds och Klirr.

Tele2 skriver i pressmeddelandet att tillväxten fortsätter och att man just nu söker ytterligare en AD, copywriter och fler content managers.

Amanda Törner

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Åsikter & debatt