Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Byråer

Tele2 behåller Mediacom

Tele2:s mediebyråpitch är avgjord. Mediacom får behålla uppdraget.


Publicerad 2012-12-19 10:18
Uppdaterad 2015-12-06 14:00

Ämnen i artikeln:

Mediacom

Dela artikeln:

Det var i oktober som det stod klart att Tele2 gått ut i en mediebyråpitch. Under 2011 köpte telekomjätten medieutrymme för över 381 miljoner kronor brutto, enligt Sifo reklammätningar.

När dagensmedia.se når Mediacoms vd Linus Hjoberg är han strålande glad.

– Jag ryser. Det är några få gånger man får gåshud på jobbet och det här är ett sådant tillfälle. Jag går bara omkring och ler – det är underbart att allt äntligen är klart, säger han.

Uppdraget omfattar alla varumärken inom Tele2-koncernen och innebär även en fördjupning av samarbetet.

– Nu ska vi jobba med hela affären, bland annat med e-handeln som vi drivit hårt att få utveckla. Dessutom är telekombranschen väldigt spännande så det här är himla roligt.

Linus Hjoberg kan dock inte berätta något om nya strategier eller förändrade medieval för kunden.

Hur stor blir intäkten?

– Det kan jag heller inte svara på, men det är ju ingen hemlighet att det här är ett av våra största uppdrag – arbets,- intäkts- och engagemangsmässigt. Det är ett avtal som gäller flera år framåt.

Marie Melin, vice vd på Mediacom, ska tillsammans med kundansvariga Christina Kopp-Ovrén och Hanna Bergius leda arbetsgruppen.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.