Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Just nu kan du uppleva tekniska problem på dagensmedia.se. Vi jobbar för fullt med att åtgärda dessa!

Byråer

Tele 2 väljer King

Publicerad: 22 Januari 2016, 12:04
Uppdaterad: 22 Januari 2016, 12:05

Det blir King som går vinnande ur Tele 2:s reklambyråpitch.


Ämnen i artikeln:

Tele2King

Efter nära två decennier tillsammans valde Tele 2 och Forsman & Bodenfors att gå skilda vägar i höstas, vilket Resumé var först med att berätta.

– Egentligen är det inte så konstigt att vi avslutar vårt samarbete, det konstiga är att vi har hållit ihop i 16 år. Vi behöver förändra och vi tror att det blir lättare att göra det med en annan partner, sade Lotta Onajin, marknadschef för Tele 2 och Comviq, till Dagens Media då.

Nu står det klart att det blir reklambyrån King som får uppdraget.

– Vi har valt dem av ett antal olika anledningar. Det är en otroligt bra matchning mellan oss och King. De är extremt starka kreativt och vi gillar mycket av det de gjort för många starka varumärken, säger Pernilla Oldmark, marknads- och kommunikationsdirektör på Tele2, till Dagens Media.

– King har också integritet. Vi kommer att behöva utmanas under lång tid och jag tror att de kommer att klara av det väldigt bra. Dessutom har King ett arbetssätt och en kultur som gör att vi kommer att passa bra ihop under lång tid.

Huruvida Fåret Frank och kioskägaren Karim försvinner är oklart.

– Vi ska titta över konceptet, men just nu är det fullt fokus på vårt befintliga koncept tillsammans med Forsman & Bodenfors och på våra kampanjer som är på gång.

Det är ännu inte klart vilken byrå som får reklambyråuppdraget för Comviq.

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Tele2King

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev