Gå direkt till textinnehållet
SökKontaktAnnonsera
Prenumerera

Byråer

TBWA tappar Renault – som väljer ny byrå

Renault Nordics nya reklambyrå efter omorganisationen blir nordiska Publicis-byrån Reputation.


Publicerad 2014-05-09 10:43

Ämnen i artikeln:

Renault

Dela artikeln:

I slutet av 2013 omorganiserade Renault Nordic och gick från att arbeta nordiskt med all kommunikation till att ha marknadsavdelningar som enbart fokuserar på Sverige respektive Danmark.

I samband med omorganisationen bröt Renault med byrån TBWA som skött företagets reklam i Sverige sedan 2009.

Nu ska danska byrån Reputation ta över Renaults kommunikation och öppnar i samband med det ett lokalt kontor i Stockholm.

– Detta samarbete ger oss möjlighet att tydligare utöva lokalanpassad kommunikation för respektive land. Reputation är en byrå med dels erfarenhet från att arbeta nordiskt, men de har också god kunskap från den danska och svenska marknaden, säger Lars Höglin, marknads- och kommunikationschef Renault Sverige, i ett pressmeddelande.

Så sent som i oktober lanserade Renault en lokal kampanj tillsammans med TBWA som skulle hjälpa företaget att ta ett större lokalt grepp om den svenska marknaden.

Den nya byråns första kampanj för Renault blir för elbilen Zoe som går i Sverige nu. Kampanjen kommer att gå i print och som tv-reklam.

LÄS OCKSÅ:

Andrea Svanberg

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.