Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Byråer

TBWA och Svenska Spel skiljs åt – efter tio år

TBWA, som idag har Svenska Spels uppdrag för Oddset, valde att inte lämna in anbud i pitchen som vanns av DDB Stockholm.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Publicerad: 12 Juni 2013, 06:17
Uppdaterad: 06 December 2015, 13:43

Ämnen i artikeln:

DDB StockholmMasscreationOddsetTBWASvenska Spel

Dagens Media kunde i måndags berätta att DDB Stockholm gått vinnande ur Svenska Spels pitch för sportspel. Därmed tappar både Masscreation, som jobbar med Stryktipset, och TBWA uppdrag för speljätten.

– Eftersom vi inte lämnat anbud på området sportspel så kommer det inte som en jättestor överraskning att någon annan kan ha vunnit uppdraget, skriver Kalle Widgren, tillförordnad vd på TBWA, i ett mejl till Dagens Media.

I princip samma arbetsgrupp på TBWA har jobbat med Svenska Spel de senaste tio åren.

– Men vi är både glada och stolta över vad vi åstadkommit tillsammans med våra kompisar på Svenska Spel. 

Kalle Widgren väljer istället att blicka framåt.

– Konsekvenserna för TBWA är att vi har ganska svårslagen kunskap om sport- och spelmarknaden, men för tillfället ingen uppdragsgivare som kan dra nytta av det. Så vi får väl fundera på vad vi kan göra åt den saken.

LÄS OCKSÅ:

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.