Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

onsdag12.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

TBS om resultatet: "Allmänt gnetande lönar sig alltid"

Publicerad: 24 juli 2013, 09:16
Uppdaterad: 6 december 2015, 13:39

Under 2012 ökade mediebyrån TBS sitt rörelseresultat med 53 procent, enligt årsrapporten.


Ämnen i artikeln:

TBS

I sin årsredovisning för 2012 presenterar mediebyrån TBS en rejäl ökning jämfört med föregående år.

Omsättningen landade på 145,5 miljoner kronor – en ökning från 95 miljoner kronor föregående år.

Även rörelseresultatet lyfte, från 367 000 kronor till 1,2 miljoner kronor.

I siffrorna för TBS ingår även Malmökontoret som öppnades i mars 2012.

– Malmökontoret går jättebra. Det är en tuff marknad och vi är inte så många spelare men vi har lyckats få in flera kunder. Och inför 2014 kommer Malmö att blomma ut, säger TBS vd Christian Forsman till Dagens Media.

För dotterbolaget TBS Mediebyrå i Göteborg landade omsättningen för 2012 på 70 miljoner kronor – en ökning från 60,1 miljoner kronor 2011.

Rörelseresultatet minskade dock från 655 miljoner kronor till 494 miljoner kronor.

De ökade volymerna beror på att TBS tog in ett femtontal nya kunder under 2012. Bland andra valde klockkedjan Klockmaster, elektronikkedjan Conrad och blåställstillverkaren Blåkläder byrån.

– Kombinationen av målmedveten planering och allmänt gnetande brukar löna sig, säger Christian Forsman.

Under 2013 tror han att lönsamheten kommer att ligga kvar på samma nivå, medan tillväxten kommer att minska.

Helen Preutz

Ämnen i artikeln:

TBS

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.