Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag21.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

TBS Mediabyrå ökar

Publicerad: 11 Mars 2016, 10:46
Uppdaterad: 11 Mars 2016, 12:47

Olle Borgstav, byråchef och partner på TBS Mediabyrå.

"Annonsörerna ser fördelar med att välja en mediebyrå som är specialiserad på deras verksamhet", säger Olle Borgstav, byråchef.


Ämnen i artikeln:

TBS Mediabyrå

TBS Mediabyrå ökar sin omsättning under 2015, från 219 miljoner kronor under 2014, till cirka 315 miljoner kronor.

Även resultatet ökar till cirka 3,5 miljoner kronor 2015, att jämföra med föregående års siffra på 3,2 miljoner kronor.

 – Jag skulle säga att de främsta anledningarna till att TBS utvecklats så positivt de senaste åren är dels att annonsörerna ser fördelarna med att välja en mediebyrå som är specialiserad på deras verksamhet – i vårt fall inom detaljhandel och företag med lokala filialer samt att vi tidigt satsat hårt på att ligga längst fram inom programmatiska köp i Norden, säger Olle Borgstav, byråchef på TBS Mediabyrå, till Dagens Media.

Byråintäkten för 2015 landade på cirka 20 miljoner kronor, i jämförelse med förra årets 18 miljoner.

TBS Mediabyrå har förutom i Stockholm även kontor i Göteborg och Malmö. Olle Borgstav menar att det just nu går bra på samtliga marknader, vilket även har resulterat i ett antal nya kunder.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

TBS Mediabyrå

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.