Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråer

Taxi Stockholm väljer King

Publicerad: 23 April 2014, 06:46
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:40

Taxi Stockholm har valt King som ny reklambyrå – och här är den första kampanjen.


Ämnen i artikeln:

King

Det blir reklambyrån King som ska lyfta Taxi Stockholms varumärke. Tillsammans lanserar de nu en kampanj som ska lösa kollektivresenärens livspussel.

– Vi vänder oss till den vanliga stockholmaren och vill erbjuda taxi som ett komplement till buss, tunnelbana och pendeltåg. Taxi kan ibland vara något man unnar sig och ibland en lösning på vardagens livspussel, säger Taxi Stockholms marknadschef Carina Herly i ett pressmeddelande.

Kampanjen slår mynt av symboler som kollektivtrafikresenärer känner igen och kommer att gå nära tunnelbanestationer och liknande.

Den kommer också att gå i radio.

Arbetsgrupp

Madelen Nilsson, marknadsansvarig Taxi Stockholm

Josefine Wallin, AD, King

Christoffer Dymling, copy, King

Peter Preisler, projektledning, King

Lena Ivarsson, produktionsledning, King

Sunit Mehrotra, kundansvarig, King

Frank Hollingworth, Creative Director, King

Dante Thomsen


Ämnen i artikeln:

King

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.