Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Tatueringar kan vinna i Promo

Publicerad: 22 juni 2015, 05:38
Uppdaterad: 6 december 2015, 11:57

F&B:s hyllade Zlatan-kampanj har chans att vinna i Promo & Activation.


Ämnen i artikeln:

Cannes Lions

Forsman & Bodenfors kampanj för FN:s World Food Programme, där Zlatan Ibrahimovic tatuerade in namnen på 50 svältande personer på sin kropp inför en match med PSG, är en av fem svenska bidrag på shortlist i Promo & Activation.

Åkestam Holst har två nomineringar i kategorin – en för Swedavia och en för Audi. Prime har chans att vinna för Scandic, medan Ingo är nominerade för Lidl.

Totalt är 300 bidrag nominerade i Promo & Activation.

 

Samtliga svenska nomineringar

Åkestam Holst ”Charity Arcade” Swedavia

Prime ”Scandic to go” Scandic Hotels

Ingo ”Bosses mjölk” Lidl

Åkestam Holst ”Snöräddarna” Audi

Forsman & Bodenfors ”805 millions names” UN World Food Programme

Kolla in ALLA nomineringar i dokumentet här uppe till höger.

LÄS ÄVEN:

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Cannes Lions

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.