tisdag31 januari

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Tar över Telenors kommunikation

Publicerad: 31 augusti 2010, 07:54
Uppdaterad: 6 december 2015, 15:41

Det blev en kort vända för Patrik Söder i byråvärlden. Efter ett år lämnar han DDB Stockholm för att ta över ansvaret för Telenors varumärke och kommunikation. – Förhoppningsvis är jag en bättre köpare efter DDB, säger han.

Ämnen i artikeln:

DDB StockholmTelenor

KD

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se


Patrik Söder lämnade marknadschefsrollen på Fritidsresor i augusti 2009 för att bli senior projektledare på reklambyrån DDB Stockholm. Nu lämnar han byrån för att bli högsta ansvarig för kommunikationen på Telenor, som brand and communication manager. Han blir ansvarig för Telenors varumärken i Sverige – Telenor, Bredbandsbolaget och Glocalnet – och för marknadskommunikationen inom Telenor Konsument.

– Det är en ny tjänst på Telenor. Ansvaret för alla olika delars kommunikation samlas i en person, säger Patrik Söder, som kommer att rapportera till Georgi Ganev, affärsområdeschef på Telenor Konsument sedan april i år.

– Jag träffade Georgi somras och vi fattade tycke för varandra. Telenor var ute efter någon med erfarenhet både från telekom och retail, säger Patrik Söder som innan Fritidsresor var marknadschef på Nokia i Skandinavien och tidigare har jobbat med marknadsföring både på Ikea och H&M.

Vilka kommunikationsutmaningar står Telenor inför?

– Det har jag svårt att uttala mig om, jag är inte tillräckligt insatt än. Jag börjar i slutet av september, säger Patrik Söder.

Patrik Söder är en av flera avhopp från DDB Stockholm på senare tid, efter att bland andra vice vd:n Lars ”Laxen” Axelsson, partnern Thomas Brenemark och kreatörerna Alex Picha, Simon Mogren och Patrick Dry lämnat byrån.

Enligt Patrik Söder handlar det dock bara om dålig tajming att hans comeback i byråvärlden (han har tidigare jobbat på King) blev så kortvarig.

– Jag har trivts jättebra på DDB och har fått jobba med många inspirerande människor, säger han.

På DDB jobbade han bland annat med Panasonic, Willys, Tropicana och Indiska.

– Min erfarenhet från byråsidan gör mig förhoppningsvis till en bättre köpare.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev