Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Tallink Silja till PHD efter brytningen med Maxus

Publicerad: 7 mars 2014, 11:41
Uppdaterad: 6 december 2015, 12:45

UPPDATERAD. Rederiet har tidigare arbetat med mediebyrån på den finska och estniska marknaden.


Ämnen i artikeln:

PHD

Nu utökas samarbetet mellan Tallink Silja och PHD till att även innefatta Sverige.

– Vi tycker såklart att det ska bli jättekul att få jobba med en så pass stor annonsör i resebranschen som har många utmaningar framför sig, säger Fredrik Eriksson, vd för PHD, till Dagens Media.

Hur arbetet kommer att se ut är ännu inte helt klart, men Fredrik Eriksson poängterar att företagens tidigare samarbeten kan hjälpa.

– Vi har haft diskussioner men behöver lära känna dem lite bättre innan vi vet exakt. Men det är klart att en del handlar om att hitta synergi mellan de olika marknaderna. Vi jobbar nära med de olika PHD-kontoren men utmaningarna skiljer sig också mellan de olika länderna, säger han.

Tallink Silja Line samarbetade tidigare med mediebyrån Maxus.

Pär Ullrich

Ämnen i artikeln:

PHD

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.