Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Byråer

Tallink och Silja Line väljer OMD

OMD blir Tallink och Silja Lines nya mediebyrå – därmed tar byrån över uppdraget från PHD.

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se


Publicerad: 21 Juni 2017, 07:10
Uppdaterad: 21 Juni 2017, 07:17

Ämnen i artikeln:

OMDTallink Silja Line

Ulrika Högberg. Foto: Press

Tallink och Silja Line har valt mediebyrån OMD efter en pitch som hölls under våren. Tallink och Silja Lines tidigare byrå var PHD.

− OMD mötte våra behov och önskemål och uppvisade ett starkt, kompetent och integrerat team. De visade värdefulla insikter som de knöt ihop i en stark och genomarbetad strategi liksom plan för våra kommande kampanjer, säger Ulrika Högberg, marknadsdirektör på Tallink och Silja Line, i en kommenatar.

OMD:s vd Fredrik Eriksson:

− Det är glädjande att få förtroendet för att hjälpa dessa starka varumärken att utveckla sin köpta kommunikation både digitalt och i övriga viktiga mediekanaler. Vi levererade en väl genomarbetad strategi baserad på starka insikter om Tallink och Silja Lines målgrupper, liksom en tydlig arbetsprocess för hur vi ska realisera arbetet.

Ämnen i artikeln:

OMDTallink Silja Line

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.