Tallink och Silja Line väljer OMD

Ulrika Högberg. Foto: Press

OMD blir Tallink och Silja Lines nya mediebyrå – därmed tar byrån över uppdraget från PHD.

Tallink och Silja Line har valt mediebyrån OMD efter en pitch som hölls under våren. Tallink och Silja Lines tidigare byrå var PHD.

− OMD mötte våra behov och önskemål och uppvisade ett starkt, kompetent och integrerat team. De visade värdefulla insikter som de knöt ihop i en stark och genomarbetad strategi liksom plan för våra kommande kampanjer, säger Ulrika Högberg, marknadsdirektör på Tallink och Silja Line, i en kommenatar.

OMD:s vd Fredrik Eriksson:

− Det är glädjande att få förtroendet för att hjälpa dessa starka varumärken att utveckla sin köpta kommunikation både digitalt och i övriga viktiga mediekanaler. Vi levererade en väl genomarbetad strategi baserad på starka insikter om Tallink och Silja Lines målgrupper, liksom en tydlig arbetsprocess för hur vi ska realisera arbetet.

Hanna Frick

Reporter

Publicerad 2017-06-21 07.10Uppdaterad 2017-06-21 07.17

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: