Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråer

Tallink och Silja Line väljer OMD

Publicerad: 21 Juni 2017, 07:10
Uppdaterad: 21 Juni 2017, 07:17

Ulrika Högberg. Foto: Press

OMD blir Tallink och Silja Lines nya mediebyrå – därmed tar byrån över uppdraget från PHD.


Ämnen i artikeln:

OMDTallink Silja Line

Tallink och Silja Line har valt mediebyrån OMD efter en pitch som hölls under våren. Tallink och Silja Lines tidigare byrå var PHD.

− OMD mötte våra behov och önskemål och uppvisade ett starkt, kompetent och integrerat team. De visade värdefulla insikter som de knöt ihop i en stark och genomarbetad strategi liksom plan för våra kommande kampanjer, säger Ulrika Högberg, marknadsdirektör på Tallink och Silja Line, i en kommenatar.

OMD:s vd Fredrik Eriksson:

− Det är glädjande att få förtroendet för att hjälpa dessa starka varumärken att utveckla sin köpta kommunikation både digitalt och i övriga viktiga mediekanaler. Vi levererade en väl genomarbetad strategi baserad på starka insikter om Tallink och Silja Lines målgrupper, liksom en tydlig arbetsprocess för hur vi ska realisera arbetet.

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

OMDTallink Silja Line

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev