Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Taktillverkare byter byrå

Publicerad: 26 september 2012, 11:08
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:10

Taktillverkaren Monier inleder ett samarbete med reklambyrån Holland & Philipson, som får ansvaret för kommunikationen i Norden och Baltikum.

Ämnen i artikeln:

Saatchi Saatchi

MN

Madeleine Nilsson

madeleine@dagensmedia.se


Uppdraget för reklambyrån blir att förklara för husägare hur enkelt det kan vara att byta tak, samt att implementera kommunikationsplattformen i de olika länderna och i alla kanaler. På sikt ska varumärkeskännedom stärkas.

– Enligt undersökningar uppfattar husägare det som både krångligt och svårt att byta tak. Vår utmaning är att ta en tydlig ledande position på de nordiska marknaderna, som företaget som förenklar takbytar-processen, säger Moniers marknadschef Helena Olin.

Tidigare jobbade Monier med Saatchi & Saatchi.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev