Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Tågkompaniet väljer Mina Bästa Polare

Publicerad: 25 april 2016, 13:48
Uppdaterad: 25 april 2016, 13:49

Östersundsbyrån Mina Bästa Polare får uppdraget att ta fram en varumärkesstrategi för Tågkompaniets satsning på Norrland.


Anton Äng

anton.ang@dagensmedia.se


Till hösten återvänder Tågkompaniet till Norrland, då bolaget tar över driften av Norrtågstrafiken. Nu står det klart att det blir Mina Bästa Polare, från Östersund, som blir bolagets kommunikationsbyrå.

I uppdraget ingår att arbeta fram en varumärkesstrategi, ansvara för marknadskommunikationen och att utveckla de digitala kontaktytorna med Norrtågs kunder.

– Det är alltid kul att få ett härligt uppdrag som detta där vi får jobba med alla bitar inom företagets kommunikation. Det blir bättre effekt när vi som byrå får ta hand om större delar. Vi kommer titta mycket på effekter av kommunikationer och skapa effekt utifrån de mål som Tågkompaniet har satt upp, säger projektledare Hampus Wickström till Dagens Media.

Tillsammans med Mina Bästa Polare ska Tågkompaniet stärka varumärket Norrtåg och förbättra kommunikationen med resenärerna. Många av lösningarna baseras på att vara tillgänglig med såväl information, försäljning och distribution av biljetter under Norrtågs varumärke.

– Vi är väl insatta i de speciella förutsättningar som råder för att köra tåg i norr. Här känner vi oss hemma. Och vi känner också oss hemma med valet av kommunikationsbyrå. Mina Bästa Polare har en intressant kompetensmix av strategi, marknadsföring och utveckling, säger Tågkompaniets marknadschef Maria Bäckström i ett pressmeddelande.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev