Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Byråer

Systembolaget till Scream

Systembolagets upphandling är klar. Valet föll på Scream.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se


Publicerad: 24 Januari 2014, 06:54
Uppdaterad: 06 December 2015, 12:50

Ämnen i artikeln:

ScreamSystembolaget

Systembolaget inledde i höstas en stor mediebyråupphandling. Uppdraget omfattar både Systembolaget och dotterbolaget IQ.

Nu står det klart att valet föll på Scream. Det meddelar byrån i ett pressmeddelande

- Det är ett utmanande och roligt uppdrag eftersom Systembolaget och IQs verksamhet påverkar och berör många människor i Sverige. Det är med stor stolthet och glädje som vi nu inleder samarbetet, säger Daniel Berg, vd på Scream, i en kommentar.

IQ, Systembolagets dotterbolag med uppgift att informera om ett sunt förhållningssätt till alkohol, har gjort en rad uppmärksammade informationskampanjer de senaste åren, inte minst Fyllefiltret för Facebook och Twitter.

- För IQ är det viktigt att jobba med en mediebyrå som förstår och kan förvalta den position IQ har skapat fram till idag, men än viktigare är förmågan att blicka framåt och att ta IQ vidare till nya nivåer.  Hos Scream ser vi erfarenhet, nyfikenhet och spetskompetens, allt detta behövs för att lyckas, säger IQ:s marknadschef Christina Luttropp Voquer i pressmeddelandet.

Ämnen i artikeln:

ScreamSystembolaget

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.