Synsam till Tre Kronor

Tre Kronor vinner uppdrag för Synsam i hela Norden.

Mediebyrån Tre Kronor jobbar från och med årsskiftet med Synsam i Sverige, Finland, Norge och Danmark. Uppdraget omfattar alltifrån sök och programmatic till alla traditionella medieslag.

– Det här är en väldigt reklamintensiv bransch så för oss är det ett stort och intressant uppdrag. Det är alltid roligt att börja året med nya uppdrag, säger Niclas Fröberg, ordförande i Tre Kronor till Dagens Media.

Valet av Tre Kronor föregicks inte av en traditionell pitch, utan byrån fick istället en förfrågan som de svarade på.

– Jag har ingen uppfattning om huruvida andra byråer och fick en förfrågan. Men vi svarade och fick förtroendet.

Du och Synsams koncernmarknadschef Michael Grimborg är ju vänner – hade det något med valet att göra?

– Det varken hoppas eller tror jag. Vi är ju alla yrkesmän och gör våra val utifrån vad som bäst motsvarar bolagens behov. Vi har ju utsetts till årets byrå både under Stockholm Media Week och av Regi så jag utgår från att det var vår kvalitet och kunskap inom byrån som var avgörande.

Tre Kronor jobbade tidigare med Synsams konkurrent Lensway – ett uppdrag som nu håller på att avslutas.

– Vi kommer att slutföra arbetet med dem inom de närmsta veckorna. Men båda kunderna har känt till varandra.

Madeleine Nilsson

Redaktör

Publicerad 2016-02-25 08.57Uppdaterad 2016-02-25 10.06

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: