Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag27.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Synoptik väljer Garbergs

Publicerad: 22 December 2010, 13:37
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:27

Grey och Synoptik har jobbat tillsammans i flera år. Nu bryts samarbetet, kan dagensmedia.se berätta.


Ämnen i artikeln:

SynoptikGarbergsGrey

– Vi har jobbat länge med Grey och tyckte att det fungerade bra, men har man haft ett långt samarbete blir det kanske så att man saknar nya tankar och ny energi, säger Synoptiks marknadschef Fredrik Wickström till dagensmedia.se.

Synpotik har nu efter en pitch valt Garbergs som ny reklambyrå.

– Ja, det stämmer. Vi genomför skiftet just nu. Vi har upphandlat reklambyrå och det var Garbergs som vann den. De var bäst lämpade för våra behov, helt enkelt, säger han.

Första kampanjen från Garbergs syns i vår. Tv och dagspress har traditionellt varit Synoptiks huvudkanaler och kommer så vara även 2011.

– Nästa år växlar vi upp medietrycket ordentligt och kommer även att satsa mer på online, säger Fredrik Wickström.

Joakim Landin, vd på Garbergs, säger att Synoptik blir en "jätteviktig kund".

– Synoptik är en rikstäckande kedja i en väldigt medieintensiv bransch, säger han.

Förra året uppgick Synoptiks medieköp till 62 miljoner kronor, enligt Sifo Reklammätningar. En ökning med 10 miljoner jämfört med året före.

Synoptik inledde även ett samarbete med Domingo PR under 2010.

Martin Schori

Ämnen i artikeln:

SynoptikGarbergsGrey

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.