Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag29.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Sylt och kräm till Åkestam Holst

Publicerad: 3 Februari 2011, 12:36
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:23

Åkestam Holst har fått i uppdrag att förnya Procordias varumärken Bob, Ekströms och Önos efter en minipitch.


Ämnen i artikeln:

Åkestam Holst

Bob och Ekströms varit utan reklambyrå sedan Malmöbyrån Kär & Galens konkurs i somras.

– Varumärkena behöver en nytändning med ny plattform och kommunikation och därför har vi valt att samarbeta med en ny byrå, säger Stefan Lindström, marknadschef för Bob och Ekströms på Procordia.

Åkestam Holst jobbar sedan tidigare med Procordia, framför allt med Felix, och med norska ägaren Orklas produkter OLW och Göteborgskex.

– Åkestam Holst presenterade intressanta idéer som vi gärna går vidare med. Men det är för tidigt att prata om den nya inriktningen för varumärkena, säger Stefan Lindström.

Kjell Månsson är kundansvarig projektledare för byråns samtliga Orkla-uppdrag och får även ansvaret för Önos, Bob och Ekströms.

– Det är tre "bullerby"-varumärken som vi alla har långa relationer till. Första kampanjen blir för Bob i vår. Vi håller nu på att definiera och tydliggöra varumärkena, och hitta deras histora, för kommande lanseringar, säger Kjell Månsson.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Åkestam Holst

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.