Gå direkt till textinnehållet

"Sweden on airbnb" kan vinna i Cannes

Gratis boende. Visit Sweden marknadsför svensk natur på Airbnb.

CANNES LIONS 2018. Rejält med vinstchanser för de svenska byråerna när kategorin Brand Experience & Activation avslöjas.

Under den andra dagen av Cannes Lions släpps nomineringarna i kategorierna Film Craft, Digital Craft, Industry Craft, Entertainment, Brand Experience & Activation, Entertainment for Music samt Creative Ecommerce.

Åkestam Holst har flertalet vinstchanser i Cannes Lions. De kammar även hem två nominering i kategorin Brand Experience & Activation för "Ikea pee ad". Byrån har även två nominering för kampanjen "Billboards beyond borders" för Reportrar utan gränser samt ytterligare en för Ikea och kampanjen "Irresistibly pointless trueview ads".

Forsman & Bodenfors har en vinstchans med kampanjen "Sweden on airbnb" för Visit Sweden. Prime Weber Shandwick plockar en nominering för "The 72 hour cabin" för Visit Sweden.

Abby Priest har en vinstchans med "The original brushes of Edvard Munch" för Adobe. Garbergs kan vinna med kampanjen "Scout view" för Scouterna.

Hanna Frick

Reporter

Publicerad 2018-06-19 09.32Uppdaterad 2018-06-19 14.18

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: