Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag28.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Swedbank Arena väljer Berntzon Bylund

Publicerad: 26 Mars 2012, 09:16
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:28

Swedbank Arena har gjort klart med reklam- och pr-byrå.


Dagensmedia.se kunde i förra veckan berätta att reklambyrån Röjning lämnat in en konkursansökan.

Ett av byråns uppdrag var nybygget Swedbank Arena. Enligt resume.se har nu reklambyråuppdraget istället gått till Berntzon Bylund.

Byråns pr-del Mindmakers tar hem pr-kontot, som tidigare låg hos Weber Shandwick.

Arenans sponsor Swedbank planerar också att använda namnet "Friends Arena", efter anti-mobbningsorganisationen, snarare än att ge den sitt eget namn.

– I takt med den finansiella krisen har vi känt av ett minskat förtroende. För oss är inte problemet att vi inte är väl kända för svenskarna. Vi vill byta kännedom mot gillande, säger Thomas Backteman, kommunikationsdirektör på Swedbank, till Aftonbladet.

Ett namn som AIK:s supporterorganisation Black Army är mycket kritiska till, då de hellre sett ett något som "matchar" klubbens "image".

Swedbank har betalat 150 miljoner kronor för namnrättigheterna i tolv år.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.