Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag12.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Swedavia upphandlar mediebyrå

Publicerad: 15 September 2016, 11:13
Uppdaterad: 15 September 2016, 11:19

Det statligt ägda bolaget Swedavia, som driver tio flygplatser i Sverige, ska upphandla en ny mediebyrå.


Ämnen i artikeln:

Swedavia

Dagens Media har tidigare berättat att Swedavia nyligen bytte reklambyrå – från Åkestam Holst till Tomorro.

Bakgrunden till den nya mediebyrå-upphandlingen är att avtalet med den tidigare mediebyrån Scream har gått ut.

– Vi har redan förlängt vårt avtal med Scream så långt det går och nu måste vi ut i en ny upphandling, säger Isabell Seirafi, marknadskommunikationschef på Swedavia till Dagens Meda och fortsätter:

– Vi behöver bland annat bli bättre på att kommunicera med våra kunder och driva konverteringar på ett kostnadseffektivt sätt. Vi behöver även hitta smarta och kostnadseffektiva sätt att prata med våra B2B-kunder.

Uppdraget omfattar Swedavia Real Estate AB, Swedavia Energi AB och Swedavia Airport Telecom AB och är värt 4 miljoner per år.

Avtalet kan komma att förlängas med ett år i taget, max fem gånger – vilket innebär att uppdragets värde landar på 20 miljoner kronor.

Sista ansökningsdag är den 14 oktober.

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Swedavia

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.